Dimarts 12 de març vam organitzar un workshop a La Salle-URL amb gairebé 20 empreses del sector infantil i familiar provinents de sectors tan diversos com el del joc i la joguina, l’entreteniment, l’educació, el material escolar, l’editorial o la salut, que es van reunir per conèixer els beneficis de la Intel·ligència Artificial per a les empreses i conèixer l’eina de IA que estem desenvolupant.
Aquest workshop, fruit del projecte InnovAI, coordinat en el marc dels ajuts IRC d’ACCIÓ i amb la col·laboració de La Salle BCN , Qualud i WeMind Cluster. Aquest taller ha tingut com a principal finalitat detectar les necessitats de les empreses pel que fa a la IA, per tal de dissenyar una eina de diagnòstic que les ajudi a identificar oportunitats específiques per a la implementació de solucions de IA. Sent l’objectiu del projecte el d’eliminar barreres a l’adopció de la IA, enfortir la capacitació tecnològica de les Pimes, reduir l’escletxa digital i crear noves oportunitats de negoci
El taller ha estat també una oportunitat d’aprendre més sobre la Intel·ligència Artificial de la mà de Xavier Vilasis, catedràtic a La Salle-URL amb més de 30 anys d’experiència en IA i Juan Manuel García Sánchez, investigador a La Salle-URL. Amb ells hem explorat els orígens de la IA i el potencial per a les empreses amb alguns exemples i aplicacions actuals que empreses conegudes estan llançant i incorporant en el nostre dia a dia.
En un món cada cop més digitalitzat i competitiu, la innovació emergeix com el motor que impulsa el creixement i l’èxit empresarial. Aquesta jornada ha estat un primer pas en la nostra missió d’impulsar la innovació i la competitivitat en el teixit empresarial català mitjançant la digitalització i l’acceleració tecnològica d’eines com la Intel·ligència Artificial.
Un agraïment especial a tots els participants i col·laboradors que han fet possible aquesta jornada i, a totes les empreses que heu assistit. La vostra participació ha estat clau per entendre les vostres necessitats i ajudar-nos a identificar oportunitats especifiques per implementar solucions d’IA en les Pimes del sector.
Aviat compartirem els avenços d’aquest prototip perquè el testajeu i ens pugueu donar la vostra opinió.






